בעל עסק צריך להיות נחמד – האמנם?
בתור לקוחות בחנות בגדים או אצל ספק שירותים, כולנו אוהבים לקבל שירות מאנשים נחמדים, מחייכים, שלא לוחצים עלינו לסגור עסקה, שמוכנים לענות בסבר פנים יפות על אין סוף שאלות ומקבלים בהבנה את "טוב תודה רבה, אתה מקסים, אני אחשוב על זה". נשמע מוכר לא?
ספקי שירות אלו מקסימים ונעימים, אבל הם כושלים כאנשי מכירות כי בסופו של דבר הם נחמדים מדי, מבזבזים זמן יקר ובסופו של דבר לא סוגרים עסקה.
אז מה כדאי לבעלי העסקים לעשות? איך לתת שירות טוב ובו זמנים להגיע לסגירת עסקה?
ריכזנו עבורכם מספר המלצות:
1. תהיו נחמדים ותחייכו, אנשים נמשכים בתת-מודע לאנרגיה חיובית שאתם משדרים, ומרגישים בזכות החיוך שלכם נוחות ונעימות.
2. תכינו מראש תסריט שיחה מנצח על מנת לא לבזבז זמן יקר במינגלינג עם הלקוחות. מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים במכירות לשם כך.
3. תכינו מראש רשימת התנגדויות אפשריות של לקוחות ואת התשובות שלכם להתנגדויות אלו. כך, בזמן אמת לא תצטרכו לאלתר תשובות ותשדרו מקצועיות ואמינות.
4. על מנת להמנע מבזבוז זמן תגבילו מראש את הזמן שאתם משקיעים בשיחת מכירה, כמובן לאחר בחינת מסגרת זמן סבירה לסגירת עסקה. אם לאחר שנגמר הזמן הלקוחות רחוקים מאוד מסגירת עסקה, תתרחקו ותנו להם זמן לחשוב על זה, חבל לבזבז זמן על לקוחות שהסיכוי לסגירת עסקה עימם נמוך.
5. תמיד תזכרו שהמטרה היא לא להיות נחמדים אלא לסגור עסקה. אם אתם תתמחרו נמוך מאוד את השירות שלכם או תמכרו את המוצר במחיר עלות כי ריחמתם על הלקוח, אתם תפסידו. אתם מוזמנים לתרום לנזקקים כראות עינכם, אבל תקפידו להפריד בין רגשות ובין עסקים.
6. לאנשים נחמדים קשה לפעמים לבקש כסף עבור העבודה שלהם. אם מתייעצים איתם ל-5 דקות או אם מבקשים מהם טובה, הם נענים ללא תמורה. כתוצאה, פעמים רבות כמחצית משעות העבודה מבוזבזת על טובות לאנשים אחרים במקום על השקעה בעסק. תזכרו תמיד שכל שעה שאתם עובדים צריכה בסופו של דבר להכניס כסף לעסק, אל תעבדו בחינם.
7. בהצלחה!