מידע מקצועי

ניהול עסק בתקופה של מיתון

ניהול עסק בתקופה של מיתון

״כשיורד גשם הוא יורד על כולם״, אז מה עושים כשיש בצורת? איך עושים כסף כשכולם מצמצמים את ההוצאות?

כשהשוק במיתון, כולם נפגעים, מקומות עבודה נסגרים, קיים קושי רב להקים ולפתח עסקים חדשים.
תופעת העדר של הלחץ מהמצב הכלכלי גוררת בעלי עסקים קטנים פעמים רבות להחלטות פזיזות ובלתי יעילות.

אז מה כן אפשר לעשות?

1. מתחילים מבדק בית – בוחנים אילו הוצאות בתקציב הביתי ניתן להגדיר כמותרות ולצמצם אותם. לדוגמא, במקום לנסוע לנופש באילת בבית מלון עם כל המשפחה לעשות טיול אוהלים לצפון ולחסוך הוצאות לינה, או במקום להביא עוזרת לניקיון הבית מדי שבוע לעשות זאת מדי שבועיים ופעם בשבועיים לגייס את המשפחה לארוע משמח של ניקיון הבית. ככול שמצמצם את ההוצאות ה״לא הכרחיות״ בתקציב האישי שלנו, הלחץ מאובדן פרנסה (עבור שכיר ועצמאי) יילך ויקטן. אם מדובר בבעלים של עסק, ניתן להקטין לתקופה מסויימת את היקף המשכורת שמושכים וכך להוריד חלק מהוצאות קבועות של העסק.

2. ניהול תזרים מזומנים – ייעול עבודת המערכת. בחינת תהליכים שקורים בעסק אשר ניתן לעשות אותם תוך כדי הקטנת תשומות. לדוגמא-בחינת תפוקות של עובדים בצורה השוואתית ואיתור נקודות לשיפור בביצועים, בחינה של צמצום זמן באספקת המוצר ללקוח ללא פגיעה באיכות השירות/המוצר.

3. דחיית הוצאות "מיותרות"– צריך לבחון אילו הוצאות הן ״מותרות״ וניתן לדחות אותם. לדוגמא-החלפת כל הציוד המשרדי בפריטים חדשים יותר, למרות שהציוד הקיים עובד ומספק את התוצר, היא הוצאה שניתן לדחות אותה לתקופה יותר טובה. נבחן אילו פריטים הכרחי לרכוש לצורך תפקוד העסק ונקנה רק אותם.

4צמצום עלויות שוטפות – הטעות הכי גדולה של בעלי עסקים היא לעצור התקשרויות עם ספקים שונים, כשהראשונים בדרך כלל אלה הוצאות שיווק ופרסום, על מנת לחסוך בהוצאות העסק. במקום לפעול באופן שרירותי, צריך לעבור על כל ההוצאות ולבחון האם ההוצאה תורמת לפעילות העסק, ואם כן איך ניתן להוזיל אותה. לדוגמא-לבקש מספקים הנחות ומבצעים, לשקול להוציא חלק מההוצאות לoutsourcing אם זה חוסך עלויות. לשירותי outsourcing של אפקטיב-סטרים לחץ כאן.

5. הגדלת המכירות – כן בתקופת מיתון ניתן להגדיל מכירות! זוהי תקופה שבה גם הלקוחות שלנו מחפשים הוזלת עלויות. ניתן לצאת במבצע ללקוחות חדשים, מבצע שימור של לקוחות קיימים, הגדלת סל המוצרים עבור אותה עלות, מתן אפשרויות לפריסת תשלומים רחבה יותר. אומנם, לכל פריט נרוויח פחות, אבל נגדיל את היקף העבודה ונייצר תזרים שוטף שיעזור לנו לעבור את התקופה הקשה.

6. לשמור על תקציב קשיח – בחינת כל ההוצאות וההכנסות מול תקציב ומעקב שוטף על הפעילות של העסק על מנת לאתר מראש צוואר בקבוק/בעיות בתזרים החזוי. ברגע שיודעים מראש על בעיה קל יותר להתמודד עימה.

7. לא להילחץ – תמיד יש גאות ושפל, וגם תקופה של שפל תסתיים. צריך לדעת ולעבור אותה בשלום, באמצעות הוזלת עלויות נבונה והגדלת מכירות. הטעות הכי גדולה היא צמצום לחלוטין של הוצאות שיווק, כי זהו המנוע שמביא לנו לקוחות בסופו של דבר.

למרות כל האתגרים, ואפילו בזכותם, תקופת המיתון יכולה להיות טובה מאוד לעסק שלכם. היא גורמת לעשות בדק בית, לייעל תהליכי עבודה, לנהל תשומות בצורה יותר אפקטיבית.
בסופו של דבר, עסק שצלח את תקופת המיתון מגיע לגאות כלכלית איתן יותר, עם צבר לקוחות נאמנים ומוכן להתמודד עם לחץ של ביקושים למוצריו/שירותיו.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

עריכת דוחות כספיים

גלזקוב רואי חשבון מציעה שירותי עריכת דוחות כספיים לחברות המחויבות בדיווח לפי IFRS (חברות ציבוריות, חברות בהנפקה ועוד). שירותי החברה כוללים הכנה ועריכת דוחות כספיים,

קראו עוד

לקוחות יקרים, אנו בונים עבורכם את האזור האישי. בימים הקרובים נסיים את העבודה. תודה על הסבלנות וההבנה.

דילוג לתוכן